Oferta

Przedstawiam propozycję zorganizowania kilku ciekawych spotkań w Bibliotece związanych z tematyką rozwoju osobistego i psychologii pozytywnej. Prowadzę spotkania autorskie, szkolenia zawodowe oraz kończę pisanie doktoratu z prawa.
W trakcie dnia jestem w stanie przeprowadzić nawet kilka spotkań (do pięciu wystąpień). Spotkania mogą odbyć się w sekwencji: dwie lub trzy lekcje z młodzieżą – możliwe jest krótkie spotkanie z przedszkolakami (i przeczytanie bajki) – spotkanie z grupą seniorów (lub wykład UTW, jeśli Biblioteka współpracuje z UTW), ewentualnie spotkanie otwarte z Czytelnikami (także w filiach) lub spotkanie tematyczne.

Propozycje tematów:
Spotkania z dziećmi i młodzieżą:
Temat: „Być pierwszym czy lepszym? Jak osiągnąć mistrzostwo osobiste. Pasja na dobrej drodze do szczytnego celu”. Adresat: Lekcje z młodzieżą: klasy VI, VII, VIII szkoły podstawowej, klasa wygaszanych gimnazjów (III) lub szkoły średnie. Książka o rozwoju osobistym skierowana dla młodzieży zostanie opublikowana na wiosnę. Spotkania z młodzieżą: http://jaceklapinski.pl/inspirujace-spotkania-z-mlodzieza/
Temat: „Pasja zamiast nałogów – chyba że nałóg namiętnego czytania. Siła codziennych nawyków”. Adresat: Młodzież. Możliwe jest także przeprowadzenie takiego spotkania przy współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która może być płatnikiem takich spotkań. Esej „Dlaczego warto czytać”.
Temat bajki: „Dziecięce zachcianki, czyli o chłopczyku który chciał ciągle nowe zabawki”. Bajka.

Spotkanie z seniorami:
Temat: „Rozwój osobisty jest możliwy w każdym wieku. Jak być lepszym – praktyczne inspiracje”. Adresat: Seniorzy, grupa seniorów lub wykład na Uniwersytecie Trzeciego Wieku (jeśli UTW współpracuje z Biblioteką). Pod linkiem przedstawiam wstępny plan wykładu: http://jaceklapinski.pl/wyklad-uniwersytet-trzeciego-wieku-temat-i-plan/ – Cele i metody wykładu: http://jaceklapinski.pl/wyklad-utw-cele-i-metody/Cztery dodatkowe propozycje wykładu (skupiające się szczegółowo na danym aspekcie rozwoju): (1) „Jak zadbać o formę umysłu – neurobik, pamięć i kreatywność” – poszerzony wykład o rozwoju umysłowym, (2) „Życie mierzy się przeżytymi emocjami, a nie tylko dniami w kalendarzu” – poszerzony wykład o rozwoju emocjonalnym, (3) „Prawdziwe bogactwo – pieniądze, zdrowie i cenne wartości” – poszerzony wykład o rozwoju fizycznym i materialnym, (4) „Potęga ducha i pogoda ducha to nasza wewnętrzna, osobista moc” – poszerzony wykład o rozwoju duchowym.
Inna propozycja wykładu: „Życie na plus w wieku 50 plus”.
Nowy przygotowany temat: „Z uśmiechem Ci do twarzy! Dobry humor – lepsze życie” (wesoły wykład o sensownych sprawach).

Spotkania otwarte z Czytelnikami:
Temat: „Inspiracje na dobrej drodze do celu”. Adresat: Czytelnicy Biblioteki (spotkanie autorskie otwarte). Możliwe jest również przeprowadzenie spotkań w filii, jeśli Biblioteka posiada filie biblioteczne. Osobiście angażuję się w promocję spotkania np. ogłoszenia w mediach czy na FB, zapraszanie Czytelników poprzez internet. Poruszana tematyka wystąpienia zależy od profilu społecznego uczestników, którzy przybędą na spotkanie. Kreatywne podejście do przebiegu spotkania. Przykładowe zagadnienia: http://jaceklapinski.pl/spotkania-z-czytelnikami-przykladowe-inspiracje/
Temat: „Charakter jest naszym przeznaczeniem – jak pomóc osiągnąć dojrzałość dziecku”. Adresat: Rodzice, uczestnicy wywiadówki (promocja czytelnictwa wśród rodziców, także na terenie szkół). Więcej o spotkaniu: http://jaceklapinski.pl/spotkania-z-rodzicami-zagadnienia-do-dyskusji/
Temat warsztatów: Ćwiczenia z rozwoju osobistego. Jak zmotywować się do działania, kiedy brakuje motywacji do zmotywowania się?
Temat: „Kultura rozwoju osobistego w kontekście społecznym – żyjemy w pełni, gdy cieszymy się życzliwością ludzi. Współpraca to się naprawdę opłaca”. Adresat: Członkowie stowarzyszeń, osoby aktywne społecznie i wolontariusze. Spotkanie możliwe we współpracy z Domem Kultury.

Proponuję także przeprowadzenie warsztatów i szkoleń dla bibliotek i bibliotekarzy:
Proponowane moduły szkoleniowe: (1) Kreowanie wizerunku biblioteki w samorządzie lokalnym (możliwości działania w dużej mierze zależą od przyznanych środków budżetowych – przyp. JŁ), (2) Promowanie czytelnictwa, (3) Współpraca bibliotek z autorami, (4) Komunikacja (i asertywność) z czytelnikami, (5) Motywowanie siebie i pracowników.

Referencje:
Przeprowadziłem już ponad 200 spotkań autorskich w całej Polsce. W spotkaniach uczestniczyło ponad 10 000 słuchaczy.
Przedstawiam referencje. Można zadzwonić do dyrekcji bibliotek (lub osób odpowiedzialnych za spotkania autorskie) i zapytać o poziom wystąpień (za zgodą dyrekcji):
Barczewo – Centrum Kulturalno-Bibliotecznym w Barczewie.
Biskupiec – Gminna Biblioteka Publiczna w Biskupcu.
Człuchów – Miejska Biblioteka Publiczna w Człuchowie.
Drawsko Pomorskie – Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna.
Dziwnów – Miejska Biblioteka Publiczna w Dziwnowie.
Gostynin – Miejska Biblioteka Publiczna.
Izabelin – Gmina Biblioteka Publiczna w Izabelinie.
Klembów – Gminna Biblioteka w Klembowie.
Kock – Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Kocku.
Koczała – Gminna Biblioteka Publiczna w Koczale.
Mochowo – Gmina Biblioteka Publiczna w Mochowie.
Nowogród – Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Nowogród.
Nur – Biblioteka Publiczna Gminy Nur.
Pakość – Biblioteka Publiczna w Pakości.
Pokrzywnica – Gminna Biblioteka Publiczna w Pokrzywnicy.
Przechlewo – Gminna Biblioteka Publiczna w Przechlewie.
Puławy- Biblioteka Miejska w Puławach.
Pyzdry – Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Pyzdrach.
Radziejowice – Gminna Biblioteka Publiczna w Radziejowicach.
Rawa Mazowiecka – Biblioteka Pedagogiczna w Rawie Mazowieckiej.
Siemiatycze – Miejska Biblioteka Publiczna w Siemiatyczach.
Sompolno – Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna.
Szreńsk – Gminny Ośrodek Kultury (Biblioteka).
Tarczyn – Gminna Biblioteka Publiczna w Tarczynie.
Wałcz – Wałeckie Centrum Kultury (Biblioteka).
Wągrowiec – Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wągrowcu.
Węgrów – Miejski Biblioteka Publiczna w Węgrowie.
Wilga – Biblioteka (GOK) w Wildze.
Wilków – Gmina Biblioteka Publiczna.
Zambrów – Filia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zambrowie.

Miałem zaszczyt przeprowadzić 77 wykładów na UTW w całym kraju: Kraśnik, Lipsko, Łochów, Świecie, Oświęcim, Żuromin, Sokółka, Ostrów Wielkopolski, Drawsko Pomorskie, Płock, Ożarów Mazowiecki, Wronki, Świnoujście, Nowe Miasto Lubawskie (2 wykłady), Wągrowiec, Kołobrzeg, Łęczna, Kolno (3 wykłady), Warszawa Żoliborz, Nowa Ruda (2), Ciechanowiec, Oborniki, Wyszków, Zamość, Góra Kalwaria, Węgorzewo, Kutno (2), Józefów, Starachowice (2), Rewal (2), Prudnik, Wieliczka, Niepołomice, Puławy (2), Biała Podlaska, Uniejów, Pszczyna, Zambrów, Wołomin, Błonie, Bukowno, Łapy (2), Radzymin, Żyrardów (2), Ostrowiec Świętokrzyski (2), Kartuzy (2), Kuźnia Raciborska, Warszawa Ochota, Karczew, Borne Sulinowo, Kępno, Pelplin, Skierniewice, Kock, Nowa Huta, Sierpc (2), Łańcut, Dębica, Oleśnica, Września, Rawicz, Wieluń, Działdowo, Nasielsk, Złotoryja, Jarosław, Zgierz, Koszalin – można skontaktować się z ww. UTW w celu zapytania o poziom wystąpień. Miałem także spotkania z seniorami w takich miastach jak np.: Barczewo, Turek, Przedecz, Mochowo, Tuliszków, Nur, Józefów nad Wisłą.
Praktyczną referencją jest to, iż na wielu UTW przeprowadziłem dwa wykłady np. Kolno, Nowa Ruda, Kutno, Starachowice, Rewal, Łapy, Żyrardów, Ostrowiec Świętokrzyski, Kartuzy, Sierpc, a także mam ponowne zaproszenia np. Kołobrzeg, Żuromin, Borne Sulinowo.

Opinie instytucji:
Relacja ze spotkaniu napisana przez Bibliotekę w Tarczynie na swoim FB: http://www.biblioteka-tarczyn.pl/index.php/wydarzylo-sie-w-bibliotece/164-spotkania-mlodziezy-z-jackiem-lapinskim„Głównym tematem spotkań był rozwój osobisty w aspektach psychologicznych odnoszących się do młodego pokolenia. Sześć grup spotkało się z Panem Jackiem Łapińskim i każda z nich nadała tym spotkaniom indywidualny charakter. Bez względu jednak na wiek i przygotowanie młodzieży do rozmów na ważne tematy, Pan Jacek w sposób niezwykle wyważony starał się wpłynąć na pozytywne myślenie młodych ludzi, ale przede wszystkim pozytywny system wartości. Podejmując z nimi rozmowy na tematy dotyczące świadomości i odpowiedzialności, szacunku i pasji. Jesteśmy pod wrażeniem sposobu pracy Pana Jacka z młodzieżą. Pana postawa wobec ludzi i sposób podejścia do każdego w sposób indywidualny, a jednocześnie bardzo stanowczy i wyważony, jest dla nas prawdziwa inspiracją. Dziękujemy”.
„Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem podejścia Pana do tak oczywistych – ale jakże ważnych dla nas- tematów i ogromnie wdzięczni, że mieliśmy okazję do refleksji nad sobą dzięki Pana pasji i fantastycznym kontakcie zarówno z młodzieżą jak i osobami dorosłymi. Z pewnością zainspirował Pan niejednego z nas i zaraził optymizmem i chęcią działania, do pracy nad własnym rozwojem”Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dziwnowie.
„Jacek Łapiński zaprezentował tematykę dotyczącą samodoskonalenia i świadomej pracy nad sobą na każdym etapie życia w przystępny, ciekawy i obrazowy sposób. Wzbogacił swój wykład o trafnie dobrane rekwizyty, które zachęcały do autorefleksji. Przemówiły do nas inspirujące przemyślenia, przyjazna, pozytywna postawa wobec uczestników, pasja, z jaką Pan Jacek prowadził każde spotkanie. Jestem przekonana, że wzbudził Pan twórczy ferment zarówno w umysłach młodych ludzi, jak i starszych słuchaczy, z którymi rozmawiał Pan o tym, jak być lepszym: nie tyle od innych, ile od siebie. Pozytywne reakcje uczestników spotkań utwierdziły mnie w tym przekonaniu”Kierownik Filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zambrowie.
„Jesteśmy pełni uznania dla Pana Jacka Łapińskiego i jego umiejętności nawiązywania relacji z młodzieżą. Otwarcie, szczerze mówił o rzeczach ważnych i trudnych, które mogą decydować o życiu młodego człowieka. Celem spotkania było zachęcenie młodzieży do czytania rozwijania pasji i podejmowania świadomych i mądrych decyzji. Zaprezentowane spotkanie autorskie zostało wysoko ocenione przez nauczycieli”Kierownik Biblioteki w Nowogrodzie.
„Pan Jacek Łapiński nawiązuje bardzo dobry kontakt ze słuchaczami w różnym wieku. Emanuje spokojem i wewnętrzną pogoda ducha. Te właśnie cechy przyciągają słuchaczy, być może zmęczonych krzykliwością współczesnego świata. Mówi o rzeczach wydawałoby się oczywistych, ale w sposób, który skłania słuchaczy do weryfikacji swojego świata wartości”Dyrektor Biblioteki Publicznej Gminy Nur.
„Jesteśmy zafascynowani Pana pozytywną postawą i umiejętnością w nawiązywaniu relacji z każdą grupą wiekową, bo od czterolatków aż do 70+. Dziękujemy za uświadomienie nam, że czytać jest warto , że dzięki temu rozwijamy pasje, naszą wyobraźnię, kształtujemy swoją postawę życiową i szlifujemy nasz charakter i że czas to życie jak Pan powiedział. Dziękujemy za miłe spotkanie i życzymy wielu słuchaczy”Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Wilkowie.
„W trzech spotkaniach udział wzięło blisko 250 uczniów. (…) Podczas spotkania, prelegent szybko nawiązał kontakt z publicznością, przez co młodzież chętnie włączała się w dyskusje, zadawała pytania oraz brała udział w przygotowanych zadaniach. Wielokrotnie podkreślał jak ważną rolę w życiu każdego człowieka stanowi książka. Mówił także o korzyściach jakie niesie za sobą czytanie”Biblioteka w Pyzdrach: http://bibliotekapyzdry.pl/aktualnosci/256/spotkanie-z-jackiem-lapinskim
Zapraszam na stronę Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku – gdzie jest opinia seniorów po moim wykładzie: http://www.dutw.pl/strona/aktualnosci/refleksje-po-wykladzie-rozwoj-osobisty-jest-mozliwy-w-kazdym-wieku
„Dziękujemy za cenne wskazówki, dające szersze spojrzenie na możliwości naszego umysłu i ciągły jego rozwój niezależny od wieku. Z wyrazami szacunku za miłe spotkanie, umysłowe doznania i energię z uśmiechu płynącą”Klub Działacza Kultury z Przedcza.
„Bardzo ciekawy wykład i doskonały kontakt ze słuchaczami UTW” – Uniwersytet Trzeciego Wieku w Puławach.
Artykuł o spotkaniu w Zambrowie:
https://zambrow.org/artykul/8222rozwoj-osobisty/392572

Opinie uczniów:
Opinie młodzieży po spotkaniach w Bibliotece (Gminny Ośrodek Kultury) w Szreńsku. Opinie uczniów: (1) Zmotywował mnie pan do nauki i pisania książek. (2) Zachęcił mnie pan do czytania książek. (3) Zainspirował mnie pański sposób myślenia i podejście do życia. Na pewno zacznę więcej czasu poświęcać na naukę i rozwijanie własnych zainteresowań. (4) Zajęcia zachęciły mnie do samokształcenia i rozwijania własnej pasji. (5) Na spotkaniu podobało mi się podejście do życia i miłość do świata. (6) Nie będę siedziała długo na FB. Pozdrawiam. (7) Bardzo podobało mi się to spotkanie. (8) Podobała mi się wiedza pana. (9) Na spotkaniu podobała mi się twórczość pana. (10) Zainspirował mnie pan do poświęcenia większej ilości czasu do nauki. (11) W dzisiejszym spotkaniu podobało mi się to, że mówił pan optymistycznie i mądre rzeczy. (12) Podobała mi się chęć do zachęcania do czegoś pozytywnego. (13) Podobało mi się, ponieważ dużo się dowiedziałam. (14) Zainspirowało mnie do nie marnowania czasu i dążenia do celu. (15) Zostałam zmotywowana do rozwoju moich umiejętności. (16) Zainspirowała mnie to, że wiara w siebie jest potrzeba człowiekowi. (17) Nie mówił pan bzdur (dobre i to – przyp. JŁ). (18) Pasja. (19) Że sami piszemy scenariusz swojego życia i decydujemy o tym, jak je przeżyjemy. (20) Że książki są źródłem wiedzy, jak i motywacji. (21) Zawsze mamy czas do spełnianie swoich pasji, zainteresowań. Musimy przeznaczyć czas na coś wartościowego. (22) Zaciekawiło mnie to, jak w dobrym kierunku można rozwijać swoje pasje. (23) Zapamiętałem, że trzeba szanować czas, żeby nie zmarnować sobie życia. (24) Najbardziej na tym spotkaniu podobało mi się to, jak pan mówił o książkach i o czasie. (25) Książki to mądrość, którą warto chłonąć. (26) Czas jest cenny. (27) Czym jest czas, że go nie powinniśmy tracić na marne”. (28) Czas to życie. Warto czytać książki. (29) Podobało mi się poznanie pańskiego stylu życia. Miło mi się tego naprawdę słuchało i mógłbym po części się z tym z panem zgodzić. (30) Czas jest wartością i dlatego nie warto go marnować. (31) Zapamiętałem, że czas jest wartościowy. (32) Trzeba więcej czytać książek, a nie non stop siedzieć przed ekranem komputera cały dzień. (33) Zmienię swoje życie. Dobrze spędzę czas. (34) Warto dobrze wykorzystać czas, bo życie mamy jedno. (35) Podobało mi się pozytywne nastawienie Pana. Trochę zbyt pozytywne, co mi niestety przeszkadzało. Ogólnie spoko. (36) Podobało mi się. Tracę czas na Facebooku. (37) Czas jest jedną z ważniejszych rzeczy w naszym życiu. (38) Podobało mi się pozytywne nastawienie pana. (39) Nasz czas jest wielką wartością. Link: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-autorskie-w-bibliotece-gminny-osrodek-kultury-w-szrensku/

Miałem cykl spotkań z młodzieżą w Bibliotece w Sompolnie. W spotkaniach uczestniczyło ok. 300 osób. Przeprowadziłem także ankietę. Spotkanie zainspirowało 69 procent uczniów do rozwijania pasji, 55 procent do czytania książek, 53 procent do pilniejszej nauki.
Przykładowe opinie uczniów: (1) Poprawić styl życia, (2) Fajny facet, (3) Trafiła do mnie myśl o lepszym sposobie uczenia się, (4) Bardzo ciekawie, interesująco. Warto zastanowić się nad sobą, (5) Należy w życiu coś robić, aby coś osiągnąć, (6) Świetne wystąpienie, bardzo pozytywne i sympatyczne. Rozwijanie umysłu, (7) Dobrze, nauczyłem się kilku rzeczy. Powinienem wypożyczyć kilka książek, (8) Szanować drugą osobę, (9) Mów przepraszam – (mówiłem o trzech magicznych słowach: proszę, dziękuję i przepraszam), (11) Zadawanie sobie dobrych pytań w celu rozwoju, (12) Ciekawe, inspirujące. Odnaleźć swój sposób nauki, (13) Bardzo dobre, inspirujące. Muszę popracować nad sobą, (14) Skupienie się, koncentracja i jasno stawiane cele życiowe przynoszą owoce. Więcej: http://jaceklapinski.pl/cykl-spotkan-z-mlodzieza-w-sompolnie-jacek-lapinski/

Wyniki ankiety po spotkaniach z młodzieżą w Bibliotece w Nowogrodzie (142 uczniów):
72 procent uczniów stwierdziło, iż spotkanie zainspirowało ich do rozwijania pasji!
57 procent uczniów odpowiedziało, iż spotkanie zachęciło ich do czytania.
51 procent oceniło, iż spotkanie zmotywowało do pilniejszej nauki.
Opinie uczniów np.: „Zamiast marnować czas przed telefonem, to lepiej przeczytać książkę”. I: „Uważam, że udział w spotkaniu był bardzo pożyteczny. Trzeba dbać o przyszłość”. I: „Ciekawa postać, potrafi dotrzeć do słuchaczy. Trafiło do mnie to, że nie powinnam tracić czasu na rzeczy nieważne, tylko rozwijać soją pasję, którą jest pisanie”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkania-autorskie-w-bibliotece-w-nowogrodzie-i-wyniki-ankiety-jacek-lapinski/

Spotkanie w GBP w Mochowie i oceny uczniów. Spotkanie zachęciło 89 procent uczniów do rozwijania pasji, 84 procent do czytania książek. 63 procent uczniów zadeklarowało, iż przeczyta książkę w ciągu 10 dni od spotkania autorskiego. Spotkanie zmotywowało 68 procent uczniów do pilniejszej nauki. A 84 procent uczestników oceniło, iż spotkanie podobało im się. Opinia: Spotkanie zachęciło mnie do nauki i aby nie spędzać dużo czasu przed komputerem. Więcej: http://jaceklapinski.pl/gminna-biblioteka-publiczna-w-mochowie-spotkania-autorskie/

Opinie seniorów z Uniwersytetów Trzeciego Wieku:
„Bardzo dobry wykład, bo wskazuje jak postępować, a czego unikać. Należy to propagować” – opinia słuchacza UTW. Informacje o wykładach: http://jaceklapinski.pl/uniwersytet-trzeciego-wieku-propozycje-wykladow-na-2019-rok/
Miałem zaszczyt dwukrotnie wygłosić wykład na UTW w Kutnie o rozwoju emocjonalnym i umysłowym. Opinie seniorów: (1) Łatwość nawiązywania kontaktu ze słuchaczami. Płynność wyrażania swoich myśli i przekazywania słów. Poczucie humoru. Bardzo ciekawy sposób prowadzenia wykładu. (2) Super! Wykład poruszył serca i umysły. Wspaniała komunikacja. (3) Na początku już zdałam sobie sprawę, że jestem dla siebie wymagająca, a nie wyrozumiała. Chciałabym być taką świecą i myślę, że w życiu mam chyba taki cel”. (4) Jestem bardzo, bardzo (!!) zachwycona tematem wykładu. Gratuluję wiedzy i przyjaznego przekazywania wszystkich mądrości. (5) Zrozumiały język przekazu. Rzeczy (zjawiska) ogólnie znane – zostały nazwane „po imieniu”. Miła aparycja, głos, uśmiech, czyli odbiór prelegenta. Ciekawy temat. (6) Wykład bardzo ciekawy. Przekazanie dużo dobrej energii. Osoba wykładowcy – bardzo pozytywna i ciekawa. (7) Każdego dnia zrobić coś dobrego dla siebie i innych. Zadbać o pogodę ducha. Nie rozpamiętywać tego co było. (8) Cały wykład był ciekawy. Interesujący bez wyróżniania poszczególnych tematów. Podawane przykłady były obrazowe. (9) Wykład uświadomił oczywiste stwierdzenia o których nie pamiętamy na co dzień. Warto sobie to przypomnieć, by życie było łatwiejsze, bardziej satysfakcjonujące. Spokojniej będzie umierać z poczuciem, że coś dobrego się zrobiło. Warto jak najczęściej słuchać, działać i przeżywać (emocja dobra). (10) Pana wykład uświadomił mi, że dokonuję właściwych wyborów w moim życiu. Obecnie jestem na etapie zajmowania się wnuczką pierwszoklasistką. Daje mi to ogrom przyjemności i satysfakcji. W moim mniemaniu najważniejsza jest rodzina i edukacja. Temu drugiemu aspektowi poświęcam dużo energii: wiele czytam, uczę się nowych języków obcych i aktywnie uczestniczę w życiu kulturalnym miasta i kraju. Czuję się spełniona i ciągle wytyczam sobie nowe zadania i cele życiowe. (11) Bardzo dobry wykład, bo wskazuje jak postępować, a czego unikać. Należy to propagować, (12) Mówił pan ciekawie, przystępnie. Doceniam to, że wykład był mówiony, a nie czytany. Wykład jest wstępem do rozwoju osobistego z akcentem na porady życiowe – co robić, żeby dobrze żyć. Link: http://jaceklapinski.pl/wyklad-utw-w-kutnie-jacek-lapinski/

Zasady spotkań, współpracy i przyjazdu:
Zasady spotkań: (1) Czas spotkania z młodzieżą to 45 minut, bo najlepiej „wpisać” się w lekcję – liczba uczniów dowolna, (2) Czas spotkania z dorosłymi to godzina (plus dodatkowy czas na pytania słuchaczy) – w praktyce to słuchacze decydują o zakończeniu spotkania i liczy się wyczucie czasu. (3) Wykład dla UTW może być dłuższy i trwać około 90 minut. (4) Spotkania mogą być przeprowadzone także w innych miejscach niż biblioteka (np. szkoła, sala konferencyjna, sesja Rady). (5) Nie używam prezentacji slajdów, aby spotkanie było żywe i prawdziwe – nie zaś schematyczne. Mówię z pasją, bo zależy mi na rzeczywistym kontakcie ze słuchaczami. (6) Wskazana jest tablica do zapisania wybranych zagadnień. (7) Przedstawiam różne przedmioty i ćwiczenia (jako obrazowe przykłady) w celu zaciekawienia i utrwalenia przekazu. (8) Odpowiadam na pytania uczestników spotkania. (9) Rozdaję wizytówki z telefonem i każdy Czytelnik może się ze mną skontaktować. (10) Dodatkowo przekazuję przygotowany materiał do pogłębionej refleksji dla uczestników spotkania. (11) Każde wystąpienie przygotowuję indywidualnie. Również w życiu występuję (czy występowałem) w różnych rolach społecznych (np. w roli przedsiębiorcy, działacza społecznego, nauczyciela akademickiego, radnego sejmiku województwa podlaskiego, redaktora gazet i portali, ojca dziecka). (12) Wystąpienie może być ocenione przez uczestników w anonimowej ankiecie, gdyż zapewniam wysoki poziom spotkania, (13) Przykładowy materiał rozdawany na zajęciach: http://jaceklapinski.pl/materialy-na-spotkanie-inspiracje-na-dobrej-drodze-do-celu/
Zasady współpracy: (1) Aktywnie angażuję się w promocję spotkania. Dokonuję ocen i pomiarów, rozdaję dodatkowe materiały. (2) Wysyłam zaproszenia mailowe na spotkanie otwarte do samorządowców, członków stowarzyszeń, ludzi aktywnych społecznie. (3) Przesyłam informację o spotkaniu (i o swojej twórczości) do mediów lokalnych. (4) Przekazuję Bibliotece (do rozdysponowania) ulotki informujące Czytelników o mojej twórczości. (5) Mogę także raz w miesiącu przesyłać eseje związane z psychologią pozytywną i rozwojem osobistym, aby Biblioteka mogła je bezpłatnie publikować na swojej stronie na FB – jeśli tylko Biblioteka jest zainteresowana taką formą współpracy. (6) Można bezpłatnie wykorzystać okładkę i fragmenty książki „Jak być lepszym” w celu promocji lektury i czytelnictwa przez Bibliotekę, aby zachęcać do jej wypożyczania. (7) Podczas wystąpienia padają różne ciekawe pytania – odpowiadam na nie podczas spotkania, a na niektóre odpowiadam dodatkowo w formie pisemnej. W przyszłości powstanie książka, która będzie w formie odpowiedzi na różne zagadnienia poruszane przez uczestników spotkań. Dodatkowo wyszczególnię instytucje w których gościłem.
Zasady przyjazdu: (1) W przypadku ustalenia terminu – po prostu przyjeżdżam na zaproszenie w umówionym dniu. (2) Ewentualny nocleg załatwiam sobie we własnym zakresie (chyba że Biblioteka ma do dyspozycji skromne miejsce noclegowe – skromne, bo w życiu skupiam się na pasji działania a nie na wygodzie). (3) Nie trzeba mnie też „niańczyć”, gdyż nie lubię absorbować uwagi. Moim zadaniem jest przeprowadzenie ciekawych spotkań. (4) Nie stosuję żadnych ukrytych (dodatkowych) kosztów. (5) Preferowana forma rozliczenia to umowa o dzieło lub umowa zlecenia, ale mam także możliwość wystawienia faktury VAT (umowa jest tańsza niż faktura).

Działam (i mówię) z pasją. Wszystkie warunki można uzgodnić indywidualnie. Sensem mojej oferty jest to, iż można „wykorzystać” moją obecność i przeprowadzić kilka ciekawych spotkań (mniejszych lub większych), bez narażania się na dodatkowe koszty. Rano lekcje z młodzieżą i ewentualnie spotkanie z dziećmi. Po południu spotkanie z seniorami lub spotkanie otwarte (tematyczne) dla dorosłych Czytelników – lub to i to. Spotkanie z dorosłymi może być taką wisienką na torcie – po przeprowadzeniu spotkań w trakcie dnia. I bez „spinania się”, że musi być wielka frekwencja (chociaż angażuję się w promocję spotkań). Pozdrawiam serdecznie, Jacek Łapiński.

Telefon: 533-116-333.
Mail: jaceklapinski@interia.pl – lub: jacek.lapinski.autor@gmail.com
Strona „Inspirowanie” na FB (proszę o jej polubienie – i dziękuję za to): https://www.facebook.com/inspirowanie/

Opinie młodzieży (album zdjęć na FB i można przejrzeć opinie): https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJxFWteRxUAI6~_iGuED~%3Bjd0IDO9XQxBh2WCLPis1do2wSv4TAEZCADTeB3BxMIVrfoB4S7CthFZCQnVtvGcA6PkHBEUDIh~_QEmRGop8NJxEAZLzAe2RaVfEBwqwRyukLqEMiJRcoBRBBH2DSNp6uDScwfSLrxUfFViXJi0yDyD5ADOGrZS7gTyOIbVVUAgC9~_gB~%3BsIEwFyjWeDD~_AfHAQ~_rxAiVQkVgg6TXgH~%3BWsTqHkpjALbl~%3BZuS0zqDB~%3BQLEymXqpLOACFbGPWIkmJFJ8gWHKy7SUEwBFLmCvAacFXoGYvgXAIl5WrVsbCTkJN2TdXQ5AwtWt9AOetY3wtfEiGrjgguHH1Q6waIDfAoGMcZ2N5HYrRz0DhXLOzUeRQiVlbZQRgMj24kREnTFyX8A7ycSyQNeW39TWCeYAuMUHSPOwHB4AdAA94HEDtEaVmofJ8lBFW7JWLlCIBUvvA0xQuai3EubVgC4PZyxTFt5Y3Jo651J~%3BXcqIWh7h4EEVyyO7x0x0JdCXDHy9lMMouneB8gb0Y8qUoK4VC~%3BBDj4VsPli6DGRbBlZB9TX0gG47fW8BrGVT9fcFxx7tln29pFAQar4q07pKa0MoUBep~_niIEmm8R~%3BU~_wCJhQ~%3BwLTsIxlETpy7oShpoKiX4AO4hx0UdM3bD22eWzoUghVVwKjTrJTJtko1JIPP142CMDwPIZtQwPqpcbLeqv8VS3lD6x6MXiXsjH482pv3wAyD7qHuAhpcsj3FzjUfrNsVRMh8ejwo~_Ng9J9xicAtwbCP4CeariongonJB7zSgQ14HVAkXHWrFsAKQOcSo1ROqMI30W~_8KHSPJ4djxjA~%3BVSyjf4AliEWZyPHywUnQ50~_HpkNSP0AJMjKN0GZ8SCRfoBiF3yiB8ioxA~_wAeRUtG18pQQQLbEZyzRuo~%3BJTqQHsJHQAOuCNjR~_QDVgu4NIqfMF1bSW3tiUCL57fUufqPZv927Odi6tVXE8FbWnFG0vJZIw3YyVcrcK0QPeY2PZYyWsvUQc4tcQ3tqCSzYPPLdMYPQnPUeGLZZjSqbzmYe94dFt6bFvWFDuv2JXGDWxLVToqxxkbbT5u4C31IiQZvbUS6m3jB3QKOS~_FmR0cxw~%3BQBpLObYxbWWCo84~%3B6y~_FxXrBFs3Ppz23z~_PYoYXvoZJKnC1g0kCeh1EDVAoFC6U4HAKj~_q9mAAeD0Zq~_Izou1ys~_GyXiJBZLG6PHwkYiVwCgD8DU~%3BVHRU6CQEbrN~_EsODj0cNU1qm6NCwZ3M~_deFMDopKy5N4I0EngRQ~_501QydiIs4GZHJW60U476LYDjGZLMJ9KtY3aaHvCRO2EgYSO0aWer8OXS3JRDNNzK0M9jnoM9W~_giAjO3VGmPwC1lfg6WTCMW2JrK4JxEXXRingNQAfIALEAbgUsUQd4E~%3BtO4y3RKWQ9o2~%3BcvnM71PlH~%3BdUAZzQ6~%3BO8k3cAYlTMaw9TXrRZUvLYtRadhiE8iu1BqX6HEqIPTc2tdW9mTI4BO4fM8YGzISagDkO3THoVQsXcSQ8yXmFmncHcxANTAd0IRwRYPlXcSIg3EeZEhpkvMs1WSVuXhBGgeu7LlUXcyy~%3BLwklFZo09bgi6Fz9qL8dngAewA66ajnTDycJgwD91YXu~_VHvGT6BTSJdl7jvmetUWejw07GyCJM~_hW~%3B~_UY3XUr5R2tXT5qksyX5FJr4MIvDPrI3~%3BIop1FZt9W7h9sCSj2UXK~%3BY1duJmy~_xvruaWx0xjXG77VA4F0aGn40J3~_gXi7ZE~%3BFQ6fMrzkm2UVkJVmxh9dw8AWNmp5QvgWMzY2j7AcAdifruA1IgbeLIqPT~%3B4bYJUrZmSn0QvMb8lprNe~_NYLLgjNw49pz9PUnaeqkWPjVHB5Z351sUxtSX8SOrF8bs1wT2J6HgegtqHfKUfMhFvCZAEdYKelaUgDxQugDliaB3Tjhm7jmlGNl~_Wh2Q8t~_h1pYYMa2GhN~_2RAbycu9s6WoB~_PaLc7~_sx4JPgkcqjvmkPvAPCdH4YOw31vR455rwbyXQ3mDi9625p5b42gt0CODTuJ3huC4ySGuhx177Gl~_c7Lk~%3BFiZ8MauDJ4YFXevRJMx4adjdTh8RboFUW~_K8pCO6e6e4OFY1XquzKEZgPbltYXq4i9WIm9yRhdxl51xvRied0OGtcOL7oMe5~_Tvv~%3BBxrVDcLeU~_qlMTulyGjw8~_HhkUw~%3B2A2Lc~%3BlRyVNZo9skA29ABNsASS7yO4UHoAOu6~_M4gS~%3BMBzqhlq~_QB0zB~_DZN9ciTe~%3BcWy~_wNrZIEesG9P0pAYIH6ADvBOZXjouX3D49ZcxtjYUmJwAIjNB54iYEP39NmPBJDY3cNJO0G6k86Z~_kpfZ5SlvTw6oM~_WKjuC0WENbMM41ajoqVgH5~%3BlOIkfimPoAcUB6A2ZHLMftRdvTUnWnJW7~%3BAK7pXIsRy9vqu3avP91ed8XxHE8TB9hI~%3BADvRUjf~_4e4PqGednwSbSP4VF600XpnlMZoHVMapifRZ0u85R7QdSE76h7j9md0VPaq4X18wROJHwDqUkcdb2wUb9~%3BYANQAmzGXDs73XOg9hU3yUuh4xiYMgAPay006d4sGdmX3oKN4fNV33PepfK887r1nS74DJoV2KfTOmORlzL37g~%3BcYiDXZb1EnkYR2EK8NLnHxDs9YYjMM~%3BIYB3gYG2AThKd2opLa20dua185Tx10XXnYhe3INsPmIvhXI21uBR2~%3BivwOrZ7~%3BM1fcmDaBnkNwMAo9WueAiuwx7jbSHR70Q4e~_ogPtBApBv5EBCg9x3s7DXL5si~_7LZl45RqQXw~_Oe~_xYbKSMhJ4NSHm48vgDddEeEjxmPjAI4izcw8pjgZwMsZ9QeJolNBsVFx~_7ltie~%3BaZA~%3BnoL7UbCwaBuDlGrUJXy98zfbyLoWazeN7xYeKVANntD83ZW7l7BmPCq~_KehPb0ziIcUtcGbAWAPh5wdSGDV4JXJqFv69NkEAFUNqVMMvmwZv1R03MfL08lgFWpY8sqMLGgidoAL459Wzqlksdn44AXEvhlZXcKZY6vlhB4ow~_GcAOsKYex~_PhcCUceRJDjH423gDvAG2mdDx8iu1Xlxgecjai9zir75kBEs1jH0PtJc5Bwn4Zy2cN6IZf3TCW1zDJ3TBicSreEm~_JZXUZ~_Iqd1WXgOLe9TNkvlsTrhrBfn0bXBU~_bKzE5lctpYjtxy1UJrDDNqO8NxQJDm9wsD8C7fUb6qbxOkH~%3BvYxazTO2WaeCWDBU9wFti3z8s2MctrRfum0nUtyP3Bx0EJ988hVECwHEqPQzihkFwjdt3bnXc1gG9osw2yb1bh2BuL~_DIetiuKJxeGqCNtj~%3BpQUUW4Ka~_t3kAMcA7AG1p~%3BO2VFniebonzMjenvd4DiAZ2nuILxwBnFBsfgA2~%3BnyqE9qkCQCfI~%3BCRwpoPExtL3ENe68CPa6BM7wEdigXyYH8FXlxyJ~%3BElgFxPyK3b2QIn9uGSRPZTIL~%3Bwkbom34Ud1~_Ps6CokcG~_s2svPxePORNm7t3Op4eXwq2bGs20xSRSTfFm0ZeKVFG9FKsLTE9hiy2RIbS8YbQH8Asv72KQsq0RK7NyRusgDk3Ma4FTqgGtgVlWED2AHdp~_8mP9ZBu~%3B2uxJAYYhdtnx3ANDe4~%3BkyMXxQWyKa~_ByNIYAHJLeTsx3KoyAHtlt~_6LaIBNrjisXGxVK~_Xx7teEm~%3BBrcIHaKvs~_MziTuF~_97B~_ToaKnwQN9e3CLNw9XJLOS~_~_3knw2oomFH7Fo6rTtUPhwDOAnkc2U8phm58N2z86KUcmfio~%3BEqdTYiB~%3BQ7XATJvEC3TYuuBqj74ziDuQS~_uMx1PNHvcOP7~_kGQAwgC~%3BRC9tqFXBQyAC9Q3TBSZyM6ln22tb4jQWX3hqJst29ri6Q3cG6ZR4LPKG5rULGTaC~_S54WHR5xKUbuNjZZ1AD1AdFQuH3iNd3m60c4uJreL1WwnfttJ8cTiv1jeSOzK7hYDsIMeH~%3B0a~_BnNTtDeGyDRxLh~_Er329x4FiTG6rV1cPDYuhX0MFL~_s8wwUkTPahwnfNwNI~_Kgc9XHLP7c9HOW2pJI~_WuPx7QOUWoWKDugOip3Jpbhkupic0e51338mAEz42~_t48R8vZwNPBFz7SguJ8fJ~_wHjRH4~%3BxsvOjdObHfqEB4MN086F9K8DN8YCeMPSL9o1ROqPZRvWKrc9GZeuigdMWjr7~%3Ba5PR3w~-~-.bps.a.2364926877109042&type=1&__xts__[0]=68.ARAC2jKD4qQYYUL-xKr5xMQpYyW5GVuHZQxXGrYuJ3AraCdG1FEmIDpk78c_iCpfqXaUi0q-gwuvS1rDxdVDAJH9QNp33ImyFPN3zb3BJstsgLWnes7djqdvj8MwSi5E-_I4LOb1mRgYUxrGJurXpre6mG3kaucVebNV2OMugCUkIf0vpm5YCNwsYl1uKb_mbJtXM7wl7QXVadC0fWbgz6tNHAFz0h2Np3WKpsHwwQ8PaxTBUNyyHIButpTSyflJCEmsZY0wj2XErie0UX9gQTpFBt5lBtq0j53G1gD4BsWhPpomuh2pg5QrapKZfcfxczXxVeNWC4TOXMO9uszHaTvNJBN4IHQgXYdd3ogbHAcfwlZwUiI0IS4HTYgTukRSygLhp2SZYGRmzGXZkgfuNTF84R5jNUK2v5sq27WF_mSFwbQgRjSgxh4wmXOmmRMJsd9yq7IutqUKWlRXIIMRxv09uA&__tn__=HH-R

Opinie seniorów (album zdjęć na FB i można przejrzeć opinie): https://www.facebook.com/media/set/?set=ms.c.eJxFWMeRxEAIzOgKb~%3BJP7IqeBX1beD8SDTbOpjTv1v6THyDGEkF2gFG2SnwU9QD~%3BAUVg8V6WYgKF6wEJwGIBcQBaBzwK~%3BSieFj0tJgCED9AxvepYLGCH0wIO5yr7AAWFnWHuj~_JM93rAaYmnlg5IHoBbDkCAuE5LxgNygSKo5bO0CgCd~_y~%3BqflGvRjw4lqXpqQ054Kn1VdvcAGxltDwWkw8YLZZ~_QMBb0gMQdb6ot9IDjkL1AXSAQ2jwAc90OdPtqfUTas90PtPtsfDHgjRknVBHgOxzzp9a~_ygSLHnexjP9cy6eDD0ZgSqkrgOe2s~_Xl2y6ZHeixkzO~%3BWwAvMnuQoCojqIQU~%3Bqi3k~_L~%3BrQIkQCQPODJCDoAASKPA~%3BqxHAU~%3BS10OeDL8o3gsfIAwgK1CIdEHnJbXlaQf8GTQyVDEVMMOsAecHfqCLKdFUXTRuoChTWMbSMj4AcdiT~_jnnPWjODtefaidHR4P~_CjQc6on1J~_MPAqUg3TXB4Dicy4ey5eXfJb6sWAYSH~_~_5PPWz9tXMMqX7EL2wz7gecvnbT1fvsy9~_aFf5t78ULIPgFA9of3s2EYWxkCRvkQxYThKfxQJiis6JrRYyLHwy9w2sjCjK2X7VphhqeRaylPLLW2nRZ6llAe8qJ8vLE9GnAzlB~%3BgBNizeHxDQch3F~_mRcol4mpOUstZd9PgqHYZ4nw~%3BVRbBo4MNdvaQm~%3B~_vCrD84nw1eGEFi44wD0nMsBjFRy2QFQW9fIwkiDX32IoD74KlkENcZxalUfoAcgt~%3BWpfS3G12Ly4lEXD7F6wAZZHLVe1Acgc5ZneqA~_LI4C81Sy5QNAcXmRTNhxJSWF3Jqd2soHnIxGCO3SoIQBa5dbJcSDdiOLMpxLqwPqAatFX53m1akK8kLnnMozjD4WmE7nrWo8YPOiCRb1Y~_kpS~%3B9GjhHKMnYDiVE8ipVhDG91d6UYP6GXlymqkWEnQxAxpY2YYXl6fxSNvPguT~%3BGEFr7e94ZQ28NIvBFCu66MZwefHcFoQrvBFo6YGusBTyjzAY~_FPhaYTmdYvKlNV~_sRUEs3DAqT3~%3B0mfxe8PS0qNd5y1k~_oWo~%3BQkj1qNGzUFi2FEfqFafvFFG1qtG1qhm6g2G4wx1BK3qFkM~%3BPN884NCxRu3nq1xAYiOYp309HddE64~_oj26vO3kuJW0kR0AN8h7ZpOWd82dUNZSh~_LK2RwH5A1LFY~%3B0z2w1SV3WXhUD4VuN3hCxlenXj5DWnw7ynEnV9~_dPH0wLLnvBu~_eNhXtX~%3BbjnSx~_J0twzxybofkDMC~%3BcfUs7BPvWbfdtKPrFbfslNMb0ilUb5uMc9w6UsKn1Kt9aD9fpbK6NenhAy83TCJ2R49TLksQA9uyJLBqhUstSEQPweVs5JcUua1gzWPh8mWMlq2i3RxJPPFhX6HwGsFM7Ge0xBfEDBFef3dsj39S2m9opDQrbSyl1iqoyt4HSaNw3lVVrMSVFvQ2UnhDKvkID94fR3h~_ZPFGn2BabuZ~%3Bm2lun2UhU0iYqO~%3BUBPy3FNM5piC8wj405W38xLcHNP2H6ATYv3gqvA8oA7COxXNSYu1IXwNRW3qldMY~_iCltf6nVDXDdMJgHss7pKeQBRWQC9L7W9X508am19aR7TuWVNb55n5Dzifiw9lxNz8y6cuTspy3OTPR02WnTHZ5tCrWwFtdeordvqPbc84w27wNxm5brHRCceAUL7COiMGa4V~_6Dpml3JE7gFpsW4fFusG2cP3~%3B3RHRP12pjOoJtkO~%3B1eOE7UU1Icv3g44QwcEb5AEoCfUCdGPKyO4tU6b607KS7YeZQtgJcn6~_~_CdTJMKZZeliHg~_XGyLDN~_sq6jnILGsMxetVETQtNfWToVT0eZ~_GppGi1Uslo65hiZ18MCM~%3Bo47Tf6nMnG29TfinbG26N03x7OTA7gd1w5M8YWeayMGaVZcxsvEDB9fwCM3xMgMl2hiqjn7ltnnYcVJ~_lq0YKlxKvFcElfV~%3BoUJgBd0x1DiWRDyD7Dg6M2QOzofbVf7zsHjjxiWYqYG5cjz7lEgCIuQDlr3nqnlHPN1LOuWl8KjTx7~_gf0DJSZoWs6~%3BhnU~%3BTNw7g5Q~%3BLrBhRSWkh6QNVpifXkPGr4HjQs7DPNcFkEFxd4OPuf5UOxGdhEMg9hfJi46VlvrGjbHJmVJVP8Dt8gESQ~-~-.bps.a.2361417424126654&type=1&__xts__[0]=68.ARBlqbitrD551tfExLQ1f1SDyrnUYhZrxIjMfAsmJb7fGAe5Syvgj9n7gqCSYAiWJe7NIaIo9bfW0yw1e1-Q7H8wM7B-B-S1ZYfkDtE4DRaW-kYYD1iBebDoZA4RwWpEGJbRSvxFwzXE24VD_42pSMlt2zpfkF1POzMNaD3p1uGof1c1jVN4ksD_8_3rz0q4oeVpX7pG3IVvlw6erSBjRL0qEexilyP_vGvpIttvoO_HsPJYC_M6OMdmMiD1hhwyqRMrJ76lQR6nsZi4gBLtVjRvOxcCLLigrOpmYQZkQfGCPCYLpLghzDBJeHZYnvPZcTUVjTkOG-T-3moVdn-aEmQVgsObjfR5i9qRTxtzBJa6-vkjwxm09PdPWH9qPzIl95J7snkTiT1mEWPs6jRlYV8COvm1jbcxmAIYLgTwi1UritejXgO6iqflCSu0kqgQ1pqiX_iw8d8-9XWSdOuf_ciuhQ&__tn__=HH-R