Polecenie najlepszą formą reklamy

Polecam to, co dobre. Polecam: dobrych ludzi, dobre firmy, dobre produkty i usługi. Dział „Polecam” ma służyć poleceniom w ramach wdzięczności za jakość.

Jeżeli jest to możliwe, to dobrze jest niezdecydowanym nabywcom przedstawiać swoich zadowolonych klientów, bo „nie należy zapominać, że klienci są również najlepszymi sprzedawcami” – piszę w swojej książce „Jak być lepszym”, którą również polecam: http://jaceklapinski.pl/jak-byc-lepszym/

Tak naprawdę wiele książek „sprzedali” mi znajomi, polecając ich przeczytanie.

W swojej książce „Jak być lepszym” również:
Jak działa plotka? Szacuje się, że źle potraktowany klient, powie to ośmiu osobom i każda z tych osób, powie to kolejnym trzem. Rachunek jest prosty: 8 razy 3, a raz podważone zaufanie trudno odbudować. „Smoła tak nie przylega do szaty, jak niesława do imienia” – stwierdził słynny Onufry Zagłoba w trylogii Sienkiewicza.
Jak działa dobra opinia? Dobrze potraktowany klient, powie o tym tylko jednej osobie, ale jednak komuś to powie. Jeden zadowolony klient ma w praktyce większą siłę niż sto rozdanych ulotek i folderów. (…)
Szukamy dobrych prawników, murarzy, opiekunek do dzieci, fryzjerów – przy wyborze potrzebujemy pozytywnej sugestii i zdajemy się na radę osób do których mamy zaufanie, czyli znajomych. Tak właśnie działa marketing szeptany.
Klienci są bardzo pamiętliwi, bo jesteśmy doświadczeniem klienta.

PS. Faktem jest, iż w polskiej rzeczywistości społecznej różne propagowane głupoty (hejt na forach) są pewną formą uznania.

JŁ – J. Łapiński