Spotkania autorskie – inspiracje – Jacek Łapiński

Przedstawiam propozycję inspirujących spotkań autorskich z Czytelnikami związanych z tematyką rozwoju osobistego i psychologii pozytywnej.

Jestem autorem książki „Jak być lepszym”: http://jaceklapinski.pl/jak-byc-lepszym/ – ale wystąpienia dotyczą praktycznych inspiracji odnoszących się do danej grupy słuchaczy. Mówiąc obrazowo: książka – książką, a wystąpienie – wystąpieniem.
Posiadam doświadczenie w wystąpieniach publicznych. Prowadzę różne spotkania autorskie, szkolenia oraz zajęcia ze studentami (kończę pisanie doktoratu z prawa).
Dodam, iż kończę pisanie kolejnych książek związanych z rozwojem osobistym, gdyż od 2009 r. zgłębiam różne zagadnienia. Tematy proponowanych spotkań wiążą się także z tematami lektur, nad którymi teraz pracuję.

Propozycje tematów spotkań:
Każde wystąpienie przygotowuję indywidualnie. Są one skierowane do określonej grupy odbiorców i mogą przybrać następującą formę i odbyć się w sekwencji:

Przed południem (z uczniami):
Temat: „Jak osiągnąć mistrzostwo osobiste – pasja na dobrej drodze do celu”. Adresat: Lekcje z młodzieżą, także w celu promocji czytelnictwa. Biblioteka może zaprosić klasy VI – VII szkoły podstawowej, klasy wygaszanych gimnazjów (II i III) lub szkoły średnie.
Temat: „Być pierwszym czy lepszym?!” Adresat: jw.
Temat: „Pozytywny patriotyzm w XXI wieku”. Adresat: jw.
Temat: „Pasja zamiast nałogów – chyba że nałóg namiętnego czytania. Siła codziennych nawyków”. Adresat: Młodzież. Możliwe jest także przeprowadzenie takiego spotkania przy współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która może być płatnikiem. Esej „Dlaczego warto czytać” zostanie wkrótce opublikowany.
Zagadnienia poruszane na spotkaniach z młodzieżą: http://jaceklapinski.pl/spotkania-z-mlodzieza-tematy-i-zagadnienia/

Po południu (spotkanie otwarte lub spotkanie z seniorami):
Temat: „Jak być lepszym – praktyczne inspiracje”. Adresat: Czytelnicy Biblioteki (spotkanie autorskie otwarte). Możliwe jest również przeprowadzenie spotkań w filii, jeśli Biblioteka posiada filie biblioteczne. Osobiście angażuję się w promocję spotkania. Poruszana tematyka wystąpienia zależy od profilu społecznego uczestników, którzy przybędą na spotkanie. Kreatywne podejście do przebiegu spotkania.
Temat: „Rozwój osobisty jest możliwy w każdym wieku. Jak być lepszym – praktyczne inspiracje”. Adresat: Wykład na Uniwersytecie Trzeciego Wieku (jeśli UTW współpracuje z Biblioteką) lub spotkanie z grupą seniorów. Wstępny plan wykładu: http://jaceklapinski.pl/wyklad-uniwersytet-trzeciego-wieku-temat-i-plan/
Cele i metody wykładu: http://jaceklapinski.pl/wyklad-utw-cele-i-metody/
Możliwe jest przeprowadzenie poszerzonego wykładu skupiającego się na danym aspekcie rozwoju: o rozwoju duchowym tj.: „Potęga ducha i pogoda ducha to nasza wewnętrzna, osobista moc”, o rozwoju umysłowym tj.: „Jak zadbać o formę umysłu – neurobik, pamięć i kreatywność”, o rozwoju emocjonalnym tj.: „Życie mierzy się przeżytymi emocjami, a nie tylko dniami w kalendarzu”, o rozwoju fizycznym tj.: „Prawdziwe bogactwo – pieniądze, zdrowie i cenne wartości”. Dodatkowa propozycja wykładu: „Druga (lepsza) połowa życia” – praktyczne inspiracje o podniesieniu jakości życia.

Dodatkowe możliwe spotkania w trakcie dnia:
Temat: „Charakter jest naszym przeznaczeniem – jak pomóc osiągnąć dojrzałość dziecku”. Adresat: Rodzice, uczestnicy wywiadówki (promocja czytelnictwa wśród rodziców, także na terenie szkół). Więcej o spotkaniu: http://jaceklapinski.pl/spotkania-z-rodzicami-zagadnienia-do-dyskusji/
Temat: „Psychologiczne aspekty diety – jedzenie zaczyna się w głowie”. Adresat: Osoby zainteresowane dietą.
Temat: „Najważniejsza decyzja w życiu. O związkach – z męskiego punktu widzenia”. Adresat: Osoby w związkach (takie spotkanie może być pouczające dla kobiet).
Temat: „Marka osobista – zawsze pracujemy na siebie. Biznes to zasada wzajemności”. Adresat: Przedsiębiorcy, pracownicy firm, osoby wspierające finansowo Bibliotekę.
Temat: „Biblioteki to najtańsze źródło kultury – rozwój lokalny poprzez rozwój czytelnictwa”. Adresat: Samorządowcy (władze lokalne i radni) i bibliotekarze. Spotkanie z samorządowcami może być formą dodatkowego uświadomienia o ważnej roli społecznej jaką pełnią biblioteki. Spotkanie może być także na sesji Rady.
Temat: „Kultura rozwoju osobistego w kontekście społecznym – żyjemy w pełni, gdy cieszymy się życzliwością ludzi. Współpraca”. Adresat: Członkowie stowarzyszeń, osoby aktywne społecznie i wolontariusze. Spotkanie możliwe we współpracy z Domem Kultury.
Temat: „15 minut do zwycięstwa” (dyskusja na temat eseju, rozwinięcie zagadnień) Adresat: spotkanie otwarte dla Czytelników, Dyskusyjny Klub Książki. Esej zostanie wkrótce wydany.

Mogę również zaprezentować bajki dla dzieci tj. przeczytać bajkę, opowiedzieć coś ciekawego, porozmawiać i odpowiedzieć na pytania dzieci (ale przyznam szczerze, że takie spotkanie z dziećmi byłoby dodatkiem do ww. spotkań). Tematy bajek:
„Dziecięce zachcianki, czyli o chłopczyku który chciał ciągle nowe zabawki”. Bajka zostanie wkrótce wydana.
„Pierwszy dzień szkoły (książeczka przedstawia znaczenie imion)”.

Mogę zaproponować przeprowadzenie praktycznych warsztatów:
Temat: Nowy Rok i co dalej? – o skutecznym stawianiu sobie celów każdego dnia w roku, zamiast nieskutecznych postanowień noworocznych.
Temat: Autocoaching – ćwiczenia z rozwoju osobistego.
Temat: O poczuciu sensu i szczęścia (dyskusja).
Temat: Rozwój emocjonalny – kontakt z samym sobą i z innymi ludźmi.
Temat: Rozwój umysłowy (neurobik) – czy pomyślałeś w jaki sposób myślisz?
Temat: Jak zmotywować się do działania, kiedy brakuje motywacji do zmotywowania się?
Temat: SMS – słowa mają siłę. Tajemnice skutecznej komunikacji.

Na życzenie bibliotek przygotowałem ofertę całodniowych szkoleń dla bibliotekarzy. Proponowane moduły szkoleniowe:
(1) „Kreowanie wizerunku biblioteki w samorządzie lokalnym (możliwości działania w dużej mierze zależą od przyznanych środków budżetowych – przyp. JŁ),
(2) „Promowanie czytelnictwa”.
(3) „Współpraca bibliotek z autorami”.
(4) „Komunikacja (i asertywność) z czytelnikami”.
(5) „Motywowanie siebie i pracowników”.

Mogę także przeprowadzić spotkanie na temat prawa konstytucyjnego, samorządu terytorialnego i systemu wyborczego. Kończę pisanie doktoratu na temat wyborów do Sejmu.
W przypadku zainteresowania przedstawię szczegółowy zakres wybranych tematów. Gwarantuję wysoki poziom wystąpień.

W trakcie dnia jestem w stanie przeprowadzić kilka spotkań tematycznych (do sześciu wystąpień). Spotkania na wybrane tematy mogą odbyć się w sekwencji: lekcja (lub lekcje) z młodzieżą – spotkanie z seniorami (lub wykład UTW) – spotkanie tematyczne dla dorosłych – spotkanie otwarte dla Czytelników (także w filiach) – i ewentualnie krótkie spotkanie z dziećmi (i prezentacja bajek).

Mogę przedstawić pozytywne referencje. Wówczas można zadzwonić do dyrekcji bibliotek (lub osób odpowiedzialnych za spotkania autorskie) i zapytać o poziom wystąpień. Podaję kontakty (za zgodą dyrekcji). Referencje zostaną przekazane w wiadomości mailowej (na życzenie) – gdyż nie ma potrzeby to upubliczniać w ogólnej informacji (referencje dotyczą bibliotek dla bibliotek). Kontakt do mnie jako autora: http://jaceklapinski.pl/kontakt/

Przedstawiam przykładowe biblioteki gdzie miałem spotkania autorskie (kolejność alfabetyczna): Centrum Kulturalno-Biblioteczne w Barczewie, Gminna Biblioteka Publiczna w Biskupcu, Miejska Biblioteka Publiczna w Człuchowie, Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna (w Drawsku Pomorskim), Miejska Biblioteka Publiczna w Dziwnowie, Miejska Biblioteka Publiczna (w Gostyninie), Gmina Biblioteka Publiczna w Izabelinie, Gminna Biblioteka w Klembowie, Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Kocku, Gminna Biblioteka Publiczna w Koczale, Gmina Biblioteka Publiczna w Mochowie, Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Nowogród (podlaskie), Biblioteka Publiczna w Pakości, Gminna Biblioteka Publiczna w Pokrzywnicy, Gminna Biblioteka Publiczna w Przechlewie, Gminna Biblioteka Publiczna w Radziejowicach, Biblioteka Pedagogiczna w Rawie Mazowieckiej, Miejska Biblioteka Publiczna w Siemiatyczach, Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna (w Sompolnie), Gminny Ośrodek Kultury (Biblioteka w Szreńsku), Gminna Biblioteka Publiczna w Tarczynie, Wałeckie Centrum Kultury (Biblioteka w Wałczu), Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wągrowcu, Miejski Biblioteka Publiczna w Węgrowie, Biblioteka (GOK) w Wildze, Filia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zambrowie i inne.
Prowadziłem 43 wykłady na Uniwersytecie Trzeciego Wieku (Kraśnik, Lipsko, Łochów, Świecie, Oświęcim, Żuromin, Sokółka, Ostrów Wielkopolski, Drawsko Pomorskie, Płock, Ożarów Mazowiecki, Wronki, Świnoujście, Nowe Miasto Lubawskie, Wągrowiec, Kołobrzeg, Łęczna, Kolno (2), Warszawa Żoliborz, Nowa Ruda, Ciechanowiec, Oborniki, Wyszków, Zamość, Góra Kalwarii, Węgorzewo, Kutno, Józefów, Starachowice, Rewal, Prudnik, Wieliczka, Niepołomice, Puławy, Biała Podlaska, Uniejów, Pszczyna, Zambrów, Wołomin, Błonie, Bukowno, Łapy) – również można się skontaktować z ww. UTW w celu potwierdzenia poziomu wystąpienia.
Miałem wiele różnych spotkań (szkoleń). Na przyszłość mam zaproszenia na wystąpienia przez kolejne instytucje. Łącznie przeprowadziłem 143 spotkania w których uczestniczyło 6225 słuchaczy (stan na 15.04.2018).
Np. w marcowym spotkaniu w Wołominie było aż 162 osoby: http://jaceklapinski.pl/162-osoby-na-spotkaniu-w-wolominie/

Opinie:
Relacja ze spotkaniu napisana przez Bibliotekę w Tarczynie na swoim FB: http://www.biblioteka-tarczyn.pl/index.php/wydarzylo-sie-w-bibliotece/164-spotkania-mlodziezy-z-jackiem-lapinskim – „Głównym tematem spotkań był rozwój osobisty w aspektach psychologicznych odnoszących się do młodego pokolenia. Sześć grup spotkało się z Panem Jackiem Łapińskim i każda z nich nadała tym spotkaniom indywidualny charakter. Bez względu jednak na wiek i przygotowanie młodzieży do rozmów na ważne tematy, Pan Jacek w sposób niezwykle wyważony starał się wpłynąć na pozytywne myślenie młodych ludzi, ale przede wszystkim pozytywny system wartości. Podejmując z nimi rozmowy na tematy dotyczące świadomości i odpowiedzialności, szacunku i pasji. Jesteśmy pod wrażeniem sposobu pracy Pana Jacka z młodzieżą. Pana postawa wobec ludzi i sposób podejścia do każdego w sposób indywidualny, a jednocześnie bardzo stanowczy i wyważony, jest dla nas prawdziwa inspiracją. Dziękujemy”.

Ocena Miejskiej Biblioteki Publicznej w Dziwnowie: „Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem podejścia Pana do tak oczywistych – ale jakże ważnych dla nas- tematów i ogromnie wdzięczni, że mieliśmy okazję do refleksji nad sobą dzięki Pana pasji i fantastycznym kontakcie zarówno z młodzieżą jak i osobami dorosłymi. Z pewnością zainspirował Pan niejednego z nas i zaraził optymizmem i chęcią działania, do pracy nad własnym rozwojem”.

„Pan Jacek Łapiński zaprezentował tematykę dotyczącą samodoskonalenia i świadomej pracy nad sobą na każdym etapie życia w przystępny, ciekawy i obrazowy sposób. Wzbogacił swój wykład o trafnie dobrane rekwizyty, które zachęcały do autorefleksji. Przemówiły do nas inspirujące przemyślenia, przyjazna, pozytywna postawa wobec uczestników, pasja, z jaką Pan Jacek prowadził każde spotkanie. Jestem przekonana, że wzbudził Pan twórczy ferment zarówno w umysłach młodych ludzi, jak i starszych słuchaczy, z którymi rozmawiał Pan o tym, jak być lepszym: nie tyle od innych, ile od siebie. Pozytywne reakcje uczestników spotkań utwierdziły mnie w tym przekonaniu”Filia Miejskiej Biblioteki Publicznej w Zambrowie.

„Jesteśmy pełni uznania dla Pana Jacka Łapińskiego i jego umiejętności nawiązywania relacji z młodzieżą. Otwarcie, szczerze mówił o rzeczach ważnych i trudnych, które mogą decydować o życiu młodego człowieka. Celem spotkania było zachęcenie młodzieży do czytania rozwijania pasji i podejmowania świadomych i mądrych decyzji. Zaprezentowane spotkanie autorskie zostało wysoko ocenione przez nauczycieli”Biblioteka w Nowogrodzie.

„Dziękujemy za cenne wskazówki, dające szersze spojrzenie na możliwości naszego umysłu i ciągły jego rozwój niezależny od wieku. Z wyrazami szacunku za miłe spotkanie, umysłowe doznania i energię z uśmiechu płynącą”Klub Działacza Kultury z Przedcza.

Paradoksalnie nie jest ważne to, co powiem na spotkaniu – ale jak zostanę odebrany. Komunikacja jest jak droga – to dwustronne pasy: komunikat i informacja zwrotna. Wnioski młodzieży po ciekawych spotkaniach w Bibliotece (Gminny Ośrodek Kultury) w Szreńsku. Opinie uczniów: (1) Zmotywował mnie pan do nauki i pisania książek. (2) Zachęcił mnie pan do czytania książek. (3) Zainspirował mnie pański sposób myślenia i podejście do życia. Na pewno zacznę więcej czasu poświęcać na naukę i rozwijanie własnych zainteresowań. (4) Zajęcia zachęciły mnie do samokształcenia i rozwijania własnej pasji. (5) Na spotkaniu podobało mi się podejście do życia i miłość do świata. (6) Nie będę siedziała długo na FB. Pozdrawiam. (7) Bardzo podobało mi się to spotkanie. (8) Podobała mi się wiedza pana. (9) Na spotkaniu podobała mi się twórczość pana. (10) Zainspirował mnie pan do poświęcenia większej ilości czasu do nauki. (11) W dzisiejszym spotkaniu podobało mi się to, że mówił pan optymistycznie i mądre rzeczy. (12) Podobała mi się chęć do zachęcania do czegoś pozytywnego. (13) Podobało mi się, ponieważ dużo się dowiedziałam. (14) Zainspirowało mnie do nie marnowania czasu i dążenia do celu. (15) Zostałam zmotywowana do rozwoju moich umiejętności. (16) Zainspirowała mnie to, że wiara w siebie jest potrzeba człowiekowi. (17) Nie mówił pan bzdur (dobre i to – przyp. JŁ). (18) Pasja. (19) Że sami piszemy scenariusz swojego życia i decydujemy o tym, jak je przeżyjemy. (20) Że książki są źródłem wiedzy, jak i motywacji. (21) Zawsze mamy czas do spełnianie swoich pasji, zainteresowań. Musimy przeznaczyć czas na coś wartościowego. (22) Zaciekawiło mnie to, jak w dobrym kierunku można rozwijać swoje pasje. (23) Zapamiętałem, że trzeba szanować czas, żeby nie zmarnować sobie życia. (24) Najbardziej na tym spotkaniu podobało mi się to, jak pan mówił o książkach i o czasie. (25) Książki to mądrość, którą warto chłonąć. (26) Czas jest cenny. (27) Czym jest czas, że go nie powinniśmy tracić na marne”. (28) Czas to życie. Warto czytać książki. (29) Podobało mi się poznanie pańskiego stylu życia. Miło mi się tego naprawdę słuchało i mógłbym po części się z tym z panem zgodzić. (30) Czas jest wartością i dlatego nie warto go marnować. (31) Zapamiętałem, że czas jest wartościowy. (32) Trzeba więcej czytać książek, a nie non stop siedzieć przed ekranem komputera cały dzień. (33) Zmienię swoje życie. Dobrze spędzę czas. (34) Warto dobrze wykorzystać czas, bo życie mamy jedno. (35) Podobało mi się pozytywne nastawienie Pana. Trochę zbyt pozytywne, co mi niestety przeszkadzało. Ogólnie spoko. (36) Podobało mi się. Tracę czas na Facebooku. (37) To że przez książki pogłębiam swoją wyobraźnię to że dzięki książkom „odżywiam” swój umysł (38) Czas jest jedną z ważniejszych rzeczy w naszym życiu. (39) Podobało mi się pozytywne nastawienie pana. (40) Nasz czas jest wielką wartością. Link: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-autorskie-w-bibliotece-gminny-osrodek-kultury-w-szrensku/

Miałem zaszczyt poprowadzić inspirujący wykład na UTW w Kutnie o rozwoju emocjonalnym. Opinie seniorów: (1) Łatwość nawiązywania kontaktu ze słuchaczami. Płynność wyrażania swoich myśli i przekazywania słów. Poczucie humoru. Bardzo ciekawy sposób prowadzenia wykładu. (2) Super! Wykład poruszył serca i umysły. Wspaniała komunikacja. (3) Na początku już zdałam sobie sprawę, że jestem dla siebie wymagająca, a nie wyrozumiała. Chciałabym być taką świecą i myślę, że w życiu mam chyba taki cel”. (4) Jestem bardzo, bardzo (!!) zachwycona tematem wykładu. Gratuluję wiedzy i przyjaznego przekazywania wszystkich mądrości. (5) Zrozumiały język przekazu. Rzeczy (zjawiska) ogólnie znane – zostały nazwane „po imieniu”. Miła aparycja, głos, uśmiech, czyli odbiór prelegenta. Ciekawy temat. (6) Wykład bardzo ciekawy. Przekazanie dużo dobrej energii. Osoba wykładowcy – bardzo pozytywna i ciekawa. (7) Każdego dnia zrobić coś dobrego dla siebie i innych. Zadbać o pogodę ducha. Nie rozpamiętywać tego co było. (8) Cały wykład był ciekawy. Interesujący bez wyróżniania poszczególnych tematów. Podawane przykłady były obrazowe. (9) Wykład uświadomił oczywiste stwierdzenia o których nie pamiętamy na co dzień. Warto sobie to przypomnieć, by życie było łatwiejsze, bardziej satysfakcjonujące. Spokojniej będzie umierać z poczuciem, że coś dobrego się zrobiło. Warto jak najczęściej słuchać, działać i przeżywać (emocja dobra). (10) Pana wykład uświadomił mi, że dokonuję właściwych wyborów w moim życiu. Obecnie jestem na etapie zajmowania się wnuczką pierwszoklasistką. Daje mi to ogrom przyjemności i satysfakcji. W moim mniemaniu najważniejsza jest rodzina i edukacja. Temu drugiemu aspektowi poświęcam dużo energii: wiele czytam, uczę się nowych języków obcych i aktywnie uczestniczę w życiu kulturalnym miasta i kraju. Czuję się spełniona i ciągle wytyczam sobie nowe zadania i cele życiowe. (11) Bardzo dobry wykład, bo wskazuje jak postępować, a czego unikać. Należy to propagować, (12) Mówił pan ciekawie, przystępnie. Doceniam to, że wykład był mówiony, a nie czytany. Wykład jest wstępem do rozwoju osobistego z akcentem na porady życiowe – co robić, żeby dobrze żyć. (13) Trafny zarys na tyle ile czas pozwolił: czytać wiele i być szczęśliwym, kochać przyrodę i ludzie to prawdziwy rozwój emocjonalny – zebrał pan Jacek i omówił z przekonaniem. Link: http://jaceklapinski.pl/wyklad-utw-w-kutnie-jacek-lapinski/

Miałem cykl spotkań z młodzieżą w Bibliotece w Sompolnie. W spotkaniach uczestniczyło ok. 300 osób. Podczas jednych zajęć (w których uczestniczyło 68 uczniów), przeprowadziłem ankietę:
Pasja: 40 – tak, 6 – nie, 12 – nie wiem. Spotkanie zainspirowało 40 osób do rozwijania własnej pasji.
Nauka: 31 – tak, 12 – nie, 15 – nie wiem. Zajęcia zmotywowały 31 osób do pilnej nauki w szkole.
Książka: 32 – tak, 16 – nie, 9 – nie wiem. Spotkanie zachęciło 32 osoby do czytania książek.
Wybrane opinie: (1) Poprawić styl życia, (2) Fajny facet, (3) Trafiła do mnie myśl o lepszym sposobie uczenia się, (4) Bardzo ciekawie, interesująco i Warto zastanowić się nad sobą, (5) Należy w życiu coś robić, aby coś osiągnąć, (6) Świetne wystąpienie, bardzo pozytywne i sympatyczne i Rozwijanie umysłu, (7) Dobrze, nauczyłem się kilku rzeczy i Powinienem wypożyczyć kilka książek, (8) Szanować drugą osobę, (9) Mów przepraszam – (mówiłem o trzech magicznych słowach: proszę, dziękuję i przepraszam), (11) Zadawanie sobie dobrych pytań w celu rozwoju, (12) Ciekawe, inspirujące i Odnaleźć swój sposób nauki, (13) O odwadze, (14) Bardzo dobre, inspirujące i Muszę popracować nad sobą, (15) Skupienie się, koncentracja i jasno stawianie cele życiowe przynoszą owoce. Więcej: http://jaceklapinski.pl/cykl-spotkan-z-mlodzieza-w-sompolnie-jacek-lapinski/
Miałem także spotkanie z dziećmi ze Świetlicy Socjoterapeutycznej z Sompolna i Lubstowa. Porozmawiałem szczerze i przyjaźnie na różne tematy: własnego rozwoju, pasji, wartości czytania i nauki. Wyniki ankiety wskazały zaś, że spotkanie aż 21 osób (na 24) skłoniło do rozwoju pasji, 17 osób do czytania książek (3 – nie, 4 – nie wiem) i 17 osób do pilniejszej nauki (1 – nie, 6 – nie wiem). Opinia uczestnika: „Bardzo fajne wystąpienie. Ten pan jest w porządku. Chcę osiągnąć marzenie”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-z-mlodzieza-ze-swietlicy-socjoterapeutycznej-z-sompolna-i-lubstowa/

Wyniki ankiety po spotkaniach z młodzieżą w Bibliotece w Nowogrodzie.
Klasy z Gimnazjum (50 uczniów):
(1) Czy spotkanie zainspirowało Cię do rozwijania własnej pasji? 38 osób – tak, 5 – nie, 7 – nie wiem. Aż 72 procent uczniów odpowiedziało tak (dla pasji)!
(2) Czy zajęcia zmotywowały Cię do pilniejszej nauki w szkole? 23 – tak, 17 – nie, 10 – nie wiem. 46 procent odpowiedziało tak (dla pilniejszej nauki)!
(3) Czy spotkanie zachęciło Cię do czytania książek? 32 – tak, 11 – nie, 7 – nie wiem. Aż 64 procent odpowiedziało tak (dla czytania)!
Klasy V, VI, VII (92 uczniów):
(1) Czy spotkanie zainspirowało Cię do rozwijania własnej pasji? 65 osób – tak, 6 – nie, 21 – nie wiem. Aż 71 procent uczniów odpowiedziało tak (dla pasji)!
(2) Czy zajęcia zmotywowały Cię do pilniejszej nauki w szkole? 50 – tak, 23 – nie, 19 – nie wiem. Aż 54 procent odpowiedziało tak (dla pilniejszej nauki)!
(3) Czy spotkanie zachęciło Cię do czytania książek? 49 – tak, 25 – nie, 18 – nie wiem. Aż 53 procent odpowiedziało tak (dla czytania)!
Opinie uczniów gimnazjum np.: „Zamiast marnować czas przed telefonem, to lepiej przeczytać książkę” lub: „Uważam, że udział w spotkaniu był bardzo pożyteczny.Trzeba dbać o przyszłość”. I podstawówki np.: „Ciekawa postać, potrafi dotrzeć do słuchaczy. Trafiło do mnie to, że nie powinnam tracić czasu na rzeczy nieważne, tylko rozwijać soją pasję, którą jest pisanie” lub: „Bardzo mi się podobało i książki od dzisiaj bardziej mnie zaciekawiły”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkania-autorskie-w-bibliotece-w-nowogrodzie-i-wyniki-ankiety-jacek-lapinski/

Czy spotkanie skłoniło się do rozwijania swojej pasji: (17 – tak, 2 – nie), czytania książek: (16 – tak, 3 – nie), przeczytania książki w ciągu 10 dni od spotkania: (12 – tak, 7 – nie), do pilnej nauki: (13 – tak, 6 – nie). Czy spotkanie podobało Ci się? (17 – tak, 2 – nie).
Opinie uczniów: (1) Lubię pana za to, co pan robi, (2) Spotkanie zachęciło mnie do nauki i aby nie spędzać dużo czasu przed komputerem, (3) Podobało mi się to, jak pan odpowiadał na pytania. Zaciekawiło mnie to, (4) Trzeba czytać, aby rozwijać się. Człowiek przez całe życie się uczy, (5) Zrozumiałam, iż w życiu warto czytać i nie siedzieć godzinami przed urządzeniami elektrycznymi, (6) Mi na spotkaniu spodobało się zadawanie pytań i ciekawe odpowiedzi na nie. Pytania te są rzadko zadawaneGBP w Mochowie, więcej: http://jaceklapinski.pl/gminna-biblioteka-publiczna-w-mochowie-spotkania-autorskie/

W Bibliotece w Barczewie miałem spotkanie autorskie oraz zajęcia z młodzieżą. Wśród uczniów przeprowadziłem anonimową ankietę. Wyniki:
Pasja (czy spotkanie skłoniło do rozwoju swojej pasji?): 12 tak (na 20) – a tylko 5 (nie) i 3 (nie wiem).
Czytanie (czy spotkanie zachęciło do czytania?): 11 tak (na 20) – a tylko 5 (nie) i 4 (nie wiem).
Dodatkowe opinie: (1) Życie jest jedno, nie należy go marnować, (2) Rozmowa o naszych zainteresowaniach, (3) Szczera rozmowa o pasji i inspiracji, (4) Podobał mi się kontakt z uczestnikami, (5) Ciekawy sposób opowiadania, (6) Podobało mi się to, że pan zadawał nam pytania, komunikował się z nami, (7) Podobało mi się jak pan rozmawiał na temat uczenia się i czytania, żeby zachęcić do nauki.
Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-autorskie-z-czytelnikami-w-barczewie-i-zajecia-z-mlodzieza/

W listopadzie 2017 miałem spotkanie w szkole z uczniami Zespołu Szkół w Bielicach (powiat nowomiejski). Opinie uczniów: „Spodobał mi się sposób prowadzenia spotkania i ma pan fajne brwi ;)” i „Najbardziej podobało mi się to, że znalazł pan czas dla nas i opowiadał pan bardzo interesująco. Natomiast nie podobało się to, że trwało to krótko”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/zespol-szkol-w-bielicach-powiat-nowomiejski-spotkanie-z-uczniami/
Miałem dwa spotkania (w maju i listopadzie 2017) w Gminnej Bibliotece Publicznej w Biskupcu (powiat nowomiejski). Opinie uczniów: „Z dzisiejszego spotkania zapamiętałam, że warto czytać, ponieważ to wykształca w nas wiedzę i różne umiejętności”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/drugie-juz-spotkanie-w-gminnej-bibliotece-publicznej-w-biskupcu/

Moim celem jest inspirowanie. Po spotkaniu w GBP w Pokrzywnicy poprosiłem uczniów o krótkie wnioski po spotkaniu. Jest to jednak pewna sztuka, iż młodzi ludzie piszą: (1) Czytanie jest ważne, (2) Czytanie pozytywnie wpływa na rozwój osobisty, (3) Warto czytać książki, (4) Zapamiętałem, że lepiej więcej godzin spędzić na czytaniu niż na siedzeniu na telefonie, (5) Należy rozwijać swoje umiejętności i pasje, (6) Pan powiedział, że FB to tylko zwykły serwis reklamowy. Dla mnie FB to złodziej czasu. Wolę spotkać się ze znajomymi niż być na FB, (7) Czas to życie. Więcej: http://jaceklapinski.pl/biblioteka-w-pokrzywnicy-spotkanie-autorskie-jacek-lapinski/

W Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gostyninie miałem spotkanie autorskie oraz spotkanie z młodzieżą. Po zajęciach z młodzieżą przeprowadziłem ankietę, dodatkowo poprosiłem o opinie o spotkaniu: (1) Było warto, (2) Myśl, która do mnie trafiła: czas to życie i powinniśmy rozwijać swoje pasje, (3) Było fajnie i ciekawie, (4) Zacząć zastanawiać się nad tym, co się robi. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-w-miejskiej-bibliotece-publicznej-w-gostyninie-jacek-lapinski/

Przykładowe opinie po spotkaniu z uczniami w Bibliotece w Zambrowie: „Sposób w jaki pan przemawiał. Porównania i przykłady. Refleksja o tym, by być lepszym a nie pierwszym. Uświadomiłam sobie, by dążyć do celu każdego dnia”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-z-mlodzieza-z-zespolu-szkol-agroprzedsiebiorczosci-i-sp-nr-5-w-zambrowie/ i „Zapamiętałem, aby rozwijać w tym co nas pasjonuje. Nie marnować czasu. Pracować nad sobą i starać się być lepszym od samego siebie. Nie dążyć do perfekcji, ale rozwijać w sobie to co najlepsze. Karmić dobrego ducha”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/spotkanie-z-mlodzieza-gimnazjum-nr-1-w-zambrowie/

„Bardzo dobry wykład, bo wskazuje jak postępować, a czego unikać. Należy to propagować” – opinia słuchacza wykładu UTW.
UTW Uniejów. Opinia po wykładzie: „Wykład bardzo interesujący, pozytywne myślenie, życiowy, na czasie”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/wyklad-utw-w-uniejowie/
UTW Pszczyna: „Wykład był bardzo ciekawy, głos prowadzącego bardzo relaksujący i przykuwający uwagę”. Lub: „Plusy wykładu: (1) rozmowa ze słuchaczami, (2) wciągnięcie do dyskusji, (3) interesujące zagadnienia, (4) wykład był dla mnie inspirujący, (5) wykład był dla mnie pełen pozytywnej dla mnie energii”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/uniwersytet-trzeciego-wieku-w-pszczynie-wyklad/
UTW Zambrów: „Neurobik – bardzo przekonująco zilustrowany termin, obrazowo, trafnie. Bardzo to do mnie przemówiło. Inspirujący wykład. Zachęca do autorefleksji. Przyjazna, pozytywna postawa prelegenta. Autentyzm. Pasja. Dobrze się Pana słucha i myśli przy Pana wykładzie. Duża wiedza. Komunikatywność. Zachęcił mnie Pan do dokończenia pracy nad własną książką (powieść). Dziękuję”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/utw-w-zambrowie-wyklad-w-tlusty-czwartek/
Media Zambrów: http://www.zambrow.org/aktualnosci/strona.php?strona=artykuly_pokaz&id=24555
UTW Bukowno: „Wykład był interesujący. Pozwolił nam uzmysłowić sobie jacy jesteśmy i może jacy powinniśmy być. Pozwolił nam – mnie zastanowić się nad sobą i swym postępowaniem”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/uniwersytet-otwarty-w-bukownie-wyklad/
UTW Błonie: „Brawo, brawo, brawo! Piękny, poetycki wstęp do wykładu, wygłoszony ładnym, prostym językiem. Łączę wyrazu szacunku”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/utw-blonie-wyklad/

UTW w Łapach. Oceny po wykładzie: 42 osoby stwierdziły, że chciałyby jeszcze wziąć udział w moim wykładzie, 3 osoby były na nie. Poprosiłem o wystawienie ocen jak w szkole. Otrzymałem 14 szóstek i 21 piątek!
Obrazowo wygląda to tak: 66666666666666 – 555555555555555555555 – 4444444 – 3.
Jaka myśl trafiła do Pana/Pani na wykładzie? „Zadbać o swoją satysfakcję – po raz kolejny przystąpić do egzaminu z angielskiego”.
Co się Panu/Pani podobało na wykładzie? „Spokój, opanowanie, proste i jasne myśli”.
Proszę o szczerą opinię przeprowadzonym wykładzie: „Wykład dodał wiary, iż warto podjąć wysiłek, by być lepszym”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/wyklad-jacka-lapinskiego-na-utw-w-lapach/zobacz także: https://www.facebook.com/naszelapy/photos/pcb.1212956328840621/1212949868841267/

Oceny uczniów po spotkaniu w Węgrowie. Oceny słowne: interesujące, ciekawe, bardzo interesujące, było bardzo ciekawe, inteligentnie, bardzo pozytywny człowiek, bardzo dobrze, spoko, wystąpienie ciekawe i wciągające. Oceny liczbowe: 6, 6, 6, 5, 5, 5, 5, 6, 6, 5, 5, 5, 6, 5, 6, 5, 5, 5, 6, 4, 6, 4. Więcej: http://jaceklapinski.pl/biblioteka-w-wegrowie-spotkanie-autorskie-jacek-lapinski/
Jedno z pierwszych spotkań miałem w Miejskiej Bibliotece w Siemiatyczach. Opinie: „Chęć nauki” (To zawsze fajne zachęcić kogoś do nauki – przyp. JŁ) lub: „Moje spostrzeżenia z wypowiedzi tego pana były bardzo twórcze i zmieniły moje myślenie”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/biblioteka-w-siemiatyczach-spotkanie-autorskie-jacek-lapinski/
Pierwszy wykład przeprowadziłem dla UTW w Kraśniku. Wybrane oceny dokonane przez słuchaczy np. „Bardzo ciekawe, mądrze i radośnie przekazane. Wiedza z życia wzięta poparta faktami”. Więcej: http://jaceklapinski.pl/krasnik-wyklad-na-utw-w-krasniku-i-oceny-sluchaczy-jacek-lapinski/

Zasady spotkań, współpracy i przyjazdu:
Zasady spotkań: (1) Czas spotkania to 45 min lub godzina (plus dodatkowy czas na pytania słuchaczy). (2) Wykład dla UTW może być dłuższy i trwać około 90 minut. (3) Spotkania mogą być przeprowadzone także w innych miejscach niż biblioteka (np. szkoła, sala konferencyjna, sesja Rady). (4) Nie używam prezentacji slajdów, aby spotkanie było żywe i prawdziwe – nie zaś schematyczne. Mówię z pasją, bo zależy mi na rzeczywistym kontakcie ze słuchaczami. (5) Wskazana jest tablica do zapisania wybranych zagadnień. (6) Przedstawiam różne przedmioty i ćwiczenia (jako obrazowe przykłady) w celu zaciekawienia i utrwalenia przekazu. (7) Odpowiadam na pytania uczestników spotkania. (8) Rozdaję wizytówki z telefonem i każdy Czytelnik może się ze mną skontaktować. (9) Dodatkowo przekazuję przygotowany materiał do pogłębionej refleksji dla uczestników spotkania. (10) Każde wystąpienie przygotowuję indywidualnie. Również w życiu występuję (czy występowałem) w różnych rolach społecznych (np. w roli przedsiębiorcy, działacza społecznego, nauczyciela akademickiego, radnego sejmiku województwa podlaskiego, redaktora gazet i portali, ojca dziecka). (11) Wystąpienie może być ocenione przez uczestników w anonimowej ankiecie, gdyż zapewniam wysoki poziom spotkania.
Przykładowy materiał rozdawany na zajęciach: http://jaceklapinski.pl/materialy-na-spotkanie-inspiracje-na-dobrej-drodze-do-celu/
Zasady współpracy: (1) Aktywnie angażuję się w promocję spotkania. Łącznie przeprowadziłem 143 spotkania w których uczestniczyło 6225 słuchaczy (dokonuję ocen i pomiarów, obecnie rozdaję numerowane materiały) – stan na 15.04.2018. (2) Wysyłam zaproszenia mailowe na spotkanie otwarte do samorządowców, członków stowarzyszeń, ludzi aktywnych społecznie. (3) Przesyłam informację o spotkaniu (i o swojej twórczości) do mediów lokalnych. (4) Przekazuję Bibliotece (do rozdysponowania) ulotki informujące Czytelników o mojej twórczości. (5) Mogę także raz w miesiącu przesyłać eseje związane z psychologią pozytywną i rozwojem osobistym, aby Biblioteka mogła je bezpłatnie publikować na swojej stronie na FB – jeśli tylko Biblioteka jest zainteresowana taką formą współpracy. (6) Można bezpłatnie wykorzystać okładkę i fragmenty książki „Jak być lepszym” w celu promocji lektury i czytelnictwa przez Bibliotekę, aby zachęcać do jej wypożyczania. (7) Podczas wystąpienia padają różne ciekawe pytania – odpowiadam na nie podczas spotkania, a na niektóre odpowiadam dodatkowo w formie pisemnej. W przyszłości powstanie książka, która będzie w formie odpowiedzi na różne zagadnienia poruszane przez uczestników spotkań. Dodatkowo wyszczególnię instytucje w których gościłem.
Zasady przyjazdu: (1) W przypadku ustalenia terminu – po prostu przyjeżdżam na zaproszenie w umówionym dniu. (2) Ewentualny nocleg załatwiam sobie we własnym zakresie (chyba że Biblioteka ma do dyspozycji skromne miejsce noclegowe – skromne, bo w życiu skupiam się na pasji działania a nie na wygodzie). (3) Nie trzeba mnie też „niańczyć”, gdyż nie lubię absorbować uwagi. Moim zadaniem jest przeprowadzenie ciekawych spotkań. (4) Nie stosuję żadnych ukrytych (dodatkowych) kosztów. (5) Preferowana forma rozliczenia to umowa o dzieło lub umowa zlecenia, ale mam także możliwość wystawienia faktury VAT (umowa jest tańsza niż faktura).

Przedstawiam cztery opcje cenowe (do ustalenia):
1. Mam przygotowaną wstępną ofertę cenową za cały dzień wystąpień (tj. za kilka spotkań tematycznych w trakcie dnia – do 6 spotkań) – szczegóły w kontakcie bezpośrednim: http://jaceklapinski.pl/kontakt/
2. Istnieje możliwość zorganizowania takiego cyklu spotkań w ciągu dnia przez dwie biblioteki (instytucje) i podziału ww. kosztów. Dodatkowym płatnikiem może być także inna biblioteka lub np.: Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Dom Kultury, szkoła, przedsiębiorca (można nawet zorganizować spotkanie w firmie). W trakcie dnia dojeżdżam na określone miejsce spotkań.
3. Biblioteka może również przedstawić ofertę według własnych potrzeb spotkań i możliwości finansowych, także w ramach organizowanych projektów.
4. Dużo jeżdżę po Polsce z racji prowadzonej działalności gospodarczej. Jeśli Biblioteka zasygnalizuje mi zainteresowanie przeprowadzeniem spotkań – wówczas mogę z odpowiednim wyprzedzeniem zapowiedzieć się, by ustalić datę i zorganizować wystąpienia (wstępny kontakt nie zobowiązuje jednak do przeprowadzenia spotkań).

Sensem mojej oferty jest to, iż można „wykorzystać” moją obecność i przeprowadzić kilka ciekawych spotkań (mniejszych lub większych), bez narażania się na dodatkowe koszty.
Spotkania w sekwencji: rano lekcje z młodzieżą – po południu spotkanie z seniorami – wieczorem spotkanie tematyczne lub spotkanie otwarte dla Czytelników.
Zapewniam wysoki poziom wystąpień i pełne zaangażowanie. Działam (i mówię) z pasją.

Proszę o złożenie własnej oferty – warunki można uzgodnić indywidualnie.

PS. Proszę o polubienie strony autorskiej na FB (i dziękuję za to): https://www.facebook.com/inspirowanie/

Jacek Łapiński, kontakt:http://jaceklapinski.pl/kontakt/